ترمیم مو با دستگاه نئوگرافت

ترمیم مو نئوگرأفت چیست؟
اکثر مردان و نیمی از زنان جهان با افزایش سن دچار ریزش مو می‌شوند که این امری است طبیعی و همچنین آزاردهنده برای افراد، به همین علت انسان‌ها در صدد یافتن انواع راه حل‌ها برای بر طرف کردن این مشکل هستند.
چندین بیماری می‌تواند منجر به ریزش مو شود، اما شایع‌ترین علت آن آلوپسی آندروژنتیک است که بیشتر به عنوان ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه شناخته می‌شود.
کاشت مو نوعی جراحی است که فولیکول‌های مو را از یک قسمت از پوست سر، معمولاً از پشت یا کناره‌ها، گرفته و در نواحی طاسی می‌گذارند.
نتایج این جراحی‌ها از زمانی که برای اولین بار در سال ۱۹۳۹ انجام شد، به طور قابل توجهی بهبود یافته است.
دو روش رایج کاشت مو، پیوند واحد فولیکولی (FUT) و برداشتن واحد فولیکولی (FUE) نام دارند. هر دوی این‌ها پتانسیل این را دارند که مدل مو زیبا و طبیعی به شما دهند.
حالا می‌خواهیم در مورد مزایا و خطرات بالقوه پیوند مو نئوگرأفت بیشتر بدانیم. ما همچنین آن را با سایر تکنیک‌های ترمیم ریزش مو مقایسه می‌کنیم و به هزینه آن نگاه کلی میاندازیم.

blank

مزایای نئوگرأفت

نئوگرأفت یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش‌های کاشت مو با بکارگیری از علم روز جهان است. این یک نسخه است نیمه خودکار که از تکنیک FUE پیروی می‌کند.
در طول کاشت مو FUE، جراح فولیکول‌های مو را به صورت دستی از پشت یا کناره‌های سر شما برمی‌دارد.
سپس قبل از کاشت مو‌های جدید، یک سری برش در بخش‌های طاس پوست سر شما ایجاد می‌کنند.
همچنین هنگام استفاده از تکنیک نئوگرأفت، فولیکول‌های داخل مو با یک گره که آن‌ها را با مکش بیرون می‌کشد، برداشته می‌شود.
جراح نیازی به ایجاد برش برای فولیکول‌های موی جدید ندارد و در عوض باعث این می‌شود که از ابزار خاصی استفاده کند که برش‌ها را ایجاد می‌کند و فولیکول‌ها را همزمان کاشت می‌کند.
کاهش آسیب فولیکول مو
سیستم نئوگرأفت می‌تواند موجب آسیب فولیکول‌های مو شود، همچنین در مقایسه با جراحی‌های سنتی FUE و FUT باعث کاهش آسیب شود. با توجه به این امر می‌تواند باعث بقای مو‌های پیوند شده باشد.
عوارض کمتر
از آنجایی که این روش کم تهاجمی است، ممکن است شانس کمتری برای عارضه جراحی داشته باشد، به خصوص در مقایسه با جراحی FUT که شامل بریدن نواری از پوست از پوست سر است.
نئوگرأفت به هیچ بخیه یا منگنه‌ای نیاز ندارد و اتوماسیون به حذف خطای انسانی که می‌تواند به اعصاب یا رگ‌های خونی آسیب برساند کمک می‌کند.

سریعتر از FUE

جراحی نئوگرأفت همچنین سریعتر از FUE سنتی است، که ممکن است چندین روز برای تعداد زیادی گرأفت طول بکشد، پیوند نئوگرأفت معمولاً بین ۴ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد.
عوارض جانبی بالقوه نئوگرأفت و اقدامات احتیاطی
یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ اشکالات اصلی نئوگرأفت را به عنوان منحنی یادگیری تند برای جراحان و هزینه دستگاه ذکر کرده است.

خود جراحی درحالت کلی منبع مطمئن وایمن در نظر گرفته می‌شود و به ندرت عوارض جدی ایجاد می‌کند. برخی از عوارض جانبی مشهود آن عبارتند از:
ظاهر پروانه خورده در محل اهدا‌کننده
اگر محل اهداکننده بیش از حد برداشت شود، می‌تواند منجر به ظاهری به منبع معتمد پروانه شود که در آن ریزش موی قابل توجهی وجود دارد.
اگر جراح تعداد زیادی فولیکول را از یک ناحیه بردارد، هم نئوگرأفت و هم FUE سنتی می‌توانند منجر به برداشت بیش از حد شوند.
جای زخم‌های ریز
در روش نئوگرأفت بر خلاف روش FUTجای زخم‌های کوچکتری را دارا است، به همین علت است که اکثریت افراد به سمت این روش سوق پیدا می‌کنند.
با این حال، آن‌ها می‌توانند باعث ایجاد اسکار دقیق در محل برداشتن فولیکول‌ها شوند. بیشتر اوقات این اسکار‌ها قابل توجه نیستند، اما اگر سر خود را بتراشید یا مو‌های خود را خیلی کوتاه بپوشید ممکن است قابل مشاهده باشند.
خط موی غیر طبیعی
اگر فولیکول‌ها با زاویه‌ای که با خط موی شما مطابقت دارد کاشته نشوند، ممکن است نتایج شما طبیعی به نظر نرسد. خط موی غیرطبیعی یک مشکل بزرگیست که هر نوع جراحی کاشت مو با آن روبه رو می‌شود.

blank

شوک ریزش مو

برخی از افراد روز‌ها یا هفته‌ها پس از جراحی، از دست دادن شوک را تجربه می‌کنند که به آن افلوویوم بعد از عمل نیز می‌گویند.
ریزش شوک ریزش موقت مو‌های کاشته شده است. بیشتر اوقات، این وضعیت موقتی است و مو‌ها در عرض ۳ تا ۴ ماه دوباره رشد می‌کنند.
پیوند نئوگرأفت چگونه کار می‌کند
در اینجا چیزی است که می‌توانید در طول یک روش نئوگرأفت
انتظار داشته باشید:
جراح شما یا کل سر یا قسمتی از پوست سر را که فولیکول‌های مو از آن اهدا می‌شود، تراشیده می‌کند.
سپس یک بی‌حس‌کننده موضعی را روی پوست سر شما اعمال می‌کنند. آن‌ها ممکن است به شما یک آرام بخش خفیف پیشنهاد دهند تا به شما کمک کند در طول عمل آرام شوید.
سپس آن‌ها فولیکول‌های موی شما را با یک شانه مخصوص که از فشار پنومونی استفاده می‌کند استخراج می‌کنند.
سپس جراح فولیکول‌های مو را با استفاده از یک ابزار تخصصی به قسمت‌های طاسی سر شما کاشت می‌کند.
همچنین جراح یک پانسمان به محل اهدا‌کننده و محل کاشت برای کمک به کنترل خونریزی انتقال می‌دهد.
چه کسی به روش نئوگرأفت نیاز دارد؟
حتی اگر هیچ مزیت پزشکی برای جراحی کاشت مو وجود ندارد، ممکن است به شما کمک کند تا در مورد ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، اگر نسبت به خط رویش مو خود آگاه باشید.
جراحی‌های کاشت مو به طور کلی برای افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک، که به عنوان ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه نیز شناخته می‌شود، بهترین نتیجه را دارد.
کاندیدای کاشت مو معمولا:
عاری از شرایطی هستند که ممکن است بر جراحی تأثیر بگذارد، مانند فشار خون بالا، دیابت کنترل نشده، و شرایطی که بر لخته شدن خون تأثیر می‌گذارد.
بزرگتر از ۲۵ سال سن دارند دارای الیاف موی ضخیم ریزش مو در امتداد خط مو ریزش مو داشته باشید که ناشی از استرس یا دارو نباشد
کاشت مو نئوگرأفت در مقابل FUT و FUE
نئوگرأفت، FUT و FUE از رویکرد برابری دنبال می‌کنند وهمچنین هر سه توانایی این را دارند که نتایج زیبایی را به شما ارائه دهند.
در طول عمل جراحی FUT، جراح نواری از مو را از پشت یا کنار سر شما قبل از برداشتن فولیکول‌های مو جدا می‌کند.
این جراحی به طور کلی ارزان‌تر از FUE و نئوگرأفت است، اما یک اسکار خطی در محل اهدا به جای می‌گذارد. اگر مو‌هایتان را کوتاه کنید، جای زخم ممکن است قابل توجه باشد. FUE و نئوگرأفت از همین رویه پیروی می‌کنند، با این تفاوت که نئوگرأفت نیمه خودکار است.
در طی FUE سنتی، جراح به صورت دستی فولیکول‌های مو را برمی دارد.

blank

در طی جراحی نئوگرأفت، فولیکول‌های مو با استفاده از مکش به جای کشیدن دستی برداشت می‌شوند و با استفاده از ابزار تخصصی که عمق درج را کنترل می‌کند، کاشته می‌شوند.
هزینه نئوگرأفت در ایران:
در این روش بسته به نوع خدماتی که مجموعه به شما ارائه کند، این هزینه متغیر می‌باشد.
برای دریافت اطلاعات در مورد کاشت موی سر موقت و یا دائمی از طریق راه‌های ارتباطی در نظر گرفته شده با مجموعه هادی نظری تماس حاصل کنید.
بازیابی نئوگرأفت
نئوگرأفت نسبت به جراحی FUT و FUE سنتی مدرن ترو درد کمتری را دارا است زیرا سیستم خودکار عمق برش‌ها را کنترل می‌کند باعث می‌شود که شما کمتر درد بکشید.
ایمپلنت‌ها باید در عرض یک هفته بهبود یابند و همانطور که می‌دانید بیشتر افراد در عرض ۲ هفته به روال معمول خود باز می‌گردند. بسیاری از افراد چند روز پس از جراحی به کار خود باز می‌گردند.

جراح شما می‌تواند انتظارات و توصیه‌های خاصی را در مورد نحوه مراقبت از گرأفت‌های خود پس از جراحی به شما بدهد.
این یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنیک‌های ترمیم مو در جهان است. ایمن در نظر گرفته می‌شود و در صورت اجرای صحیح می‌تواند برای بازگرداندن ریزش مو مؤثر باشد.
بعد از کاشتن مو چه اتفاقی می‌افتد؟
ممکن است پوست سر شما دچار درد شود و ممکن است پس از جراحی کاشت مو نیاز به مصرف دارو‌هایی داشته باشید، مانند:

  • داروی ضددرد
  • آنتی بیوتیک برای کاهش خطر عفونت
  • دارو‌های ضد التهابی برای کاهش تورم

ترمیم مو با دستگاه نئوگرافت

معمولاً اکثر افراد می‌توانند چندین روز پس از جراحی به سر کار خود بازگردند.
معمولاً مو‌های کاشته شده ۲ تا ۳ هفته پس از عمل میریزند. این باعث رشد مو‌های جدید می‌شود. اکثر افراد بین ۸ تا ۱۲ ماه پس از جراحی شاهد رشد مو‌های جدید خود خواهند بود.
معمولاً بسیاری از پزشکان ماینوکسیدیل یا داروی رشد مو فیناستراید را برای بهبود رشد مجدد مو تجویز می‌کنند. این دارو‌ها همچنین به کاهش یا توقف ریزش مو در آینده نیز کمک شایانی می‌کنند.
عوارض کاشت مو چیست؟
عوارض جانبی کاشت مو معمولاً جزئی هستند و در عرض چند هفته برطرف می‌شوند.
آن‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • خون‌ریزی
  • عفونت
  • تورم پوست سر
  • کبودی دور چشم
  • پوسته‌ای که روی نواحی از پوست سر که در آن مو برداشته شده یا کاشته شده است، ایجاد می‌شود
  • بی حسی یا عدم احساس در پوست سر
  • خارش
  • التهاب یا عفونت فولیکول‌های مو که به عنوان فولیکولیت نیزشناخته می‌شود

ممنونیم که ما را در این مقاله هم همراهی کردین…

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.