چگونه بهترین مدل موی را داشته باشیم؟ +(انواع فرم‌های صورت)

شکل صورت شما شاید مهمترین معیاری است که باید در انتخاب بهترین مدل مو برای خود در نظر بگیرید.

انواع اصلی فرم صورت عبارتند از: مثلثی، بیضی، گرد، مستطیلی، قلبی شکل، الماسی شکل، مربعی.

آرایشگاه مردانه بلوار فردوس با مدیریت هادی نظری ارائه دهنده جدیدترین متد آرایشگر داماد و سایر خدمات آرایشگاهی همراه شماست .

 

چگونه فرم صورت خود را تعیین کنیم؟

 

برای تشخیص فرم صورت بهترین روش استفاده از یک متر نواری است. بسته به رابطه بین این اندازه‌گیری‌ها، می‌توانید شکل صورت خود را تعیین کنید. البته که برخی از وب سایت‌ها با استفاده از هوش مصنوعی یک عکس از شما میگرند و فرم صورت شما را مشخص می‌کنند. اجازه دهدید همین جا نکته‌ای مهم به شما بگوییم و آن این است که یک آرایشگر حرفه‌ای با توجه به مهارت و تجربه‌ی خود می‌تواند به راحتی این فرم صورت شما را تشخیص داده و بهترین مدل مو را برای شما انتخاب کند، این امر در برترین آرایشگاه مردانه تهران (سالن هادی نظری) یک ویژگی نرمال محسوب می‌شود.

اما از سؤال دور نشویم، چونه فرم صورت خود را تعین کنیم؟

 

اجزای صورت برای اندازه‌گیری عبارتند از:

 

پیشانی: متر را تا نیمه روی پیشانی قرار دهید و فاصله بین نوک دو ابرو را اندازه بگیرید.

استخوان گونه: فاصله بین دو نقطه برجسته استخوان گونه خود را که از بالای بینی شما می‌گذرد اندازه‌گیری کنید. اگر استخوان گونه شما خیلی برجسته نیست، از انگشتان خود برای پیدا کردن نقطه‌ای که استخوان به بیرون دقیقاً زیر چشم بیرون‌زده است، استفاده کنید.

فک: از استخوان فک پایین در نقطه درست زیر گوش شروع می‌شود و به نوک چانه می‌رسد. عدد به دست آمده را حالا باید در ۲ ضرب کنید.

صورت (طول کلی): اندازه‌گیری نوار را به صورت عمودی دقیقاً تا نیمه صورت خود قرار دهید و فاصله بین خط مو تا نوک چانه را اندازه بگیرید. اگر بینی بیرون‌زده دارید، متر نوار را کمی دور کنید، همیشه آن را موازی با صورت خود نگه دارید تا در اندازه‌گیری اختلال ایجاد نشود.

blank

انواع فرم صورت چگونه هستند؟

 

بر اساس اندازه‌گیری‌هایی که انجام داده‌اید، اکنون می‌توانید شکل صورت خود را تعیین کنید:

 

صورت مثلثی: اندازه فک از گونه‌ها بلندتر و استخوان گونه‌ها از پیشانی پهن‌تر است. نمونه کامل صورت مثلثی، رایان گاسلینگ است

صورت بیضی: طول صورت از عرض آن بیشتر و پیشانی از فک بازتر است. صورت‌های بیضی معمولاً دارای زاویه فک گرد و بدون لبه هستند.

وجه مستطیلی: اندازه‌گیری غالب وجه مستطیلی طول است، در حالی که اندازه‌های دیگر شبیه به یکدیگر هستند.

صورت گرد: در این حالت استخوان گونه و طول صورت تقریباً یکسان است، فک و پیشانی نیز مشابه است. صورت گرد زاویه فک مشخصی ندارد

صورت قلبی شکل: چانه نوک تیز، پیشانی پهن و پهن‌تر از فک و استخوان گونه است.

صورت مربعی: فک یک زاویه تند تشکیل می‌دهد و اندازه‌های پیشانی، استخوان گونه، فک و صورت مشابه است. براد پیت صورت مربعی دارد

صورت الماس: شبیه صورت قلبی شکل، با چانه نوک تیز. طول صورت بزرگترین اندازه‌گیری است و به دنبال آن استخوان گونه، منبع و خط فک قرار دارند.

 

اشکال اصلی صورت در انسان و مدل‌های موی مناسب

 

مدل مو برای صورت مثلثی

 

خطوط بسیار برجسته و فک و چانه زاویه دار از مشخصلا صورت مثلتی است.

 

بنابراین، مدل مو‌هایی را ترجیح دهید که این جلوه تند را کاهش دهد، حتی با حجم زیاد.

 

نمونه‌هایی از مدل مو‌های مردانه توصیه شده برای صورت‌های مثلثی

 

blank

مدل مو برای صورت‌های مستطیلی

بهترین مدل برای اینگونه فرم صورت، مدل‌هایی هستند که صورت را کشیده و باریک نشان می‌دهند.

blank

 

مدل مو برای صورت‌های بیضی شکل

این مطمئناً متعادل‌ترین شکل صورت و در نتیجه، دست شما برای انتخاب مدل مو بسیار باز است.

این مدل از فرم صورت کمترین عیب را دارد و هر مدلی به آن تقریباً می‌نشیند.

blank

 

مدل مو برای صورت‌های گرد

در صورت گرد، هدف ایجاد لبه‌ها و گوشه‌هایی است که مردانگی بیشتری به چهره می‌بخشد.. (عکس گذاشته شود حداقل ۱تا)

برای زاویه دار کردن صورت گرد می‌توانید از ریش بلند استفاده کنید.

blank

مدل مو برای صورت‌های قلبی شکل

این یکی از کمیاب‌ترین و خاص‌ترین فرم‌های صورت مردانه است، به همین دلیل مهم است که مدل موی را انتخاب کنید که نقاط قوت را افزایش داده و تعادل ایجاد کند.

برای جلوگیری از برجسته کردن پهنای پیشانی و زاویه دارتر کردن صورت، از انتخاب مدل موی خیلی باریک خودداری کنید و به جای آن مدل موی نرم، با تافت یا لبه خوش فرم، طول متوسط انتخاب کنید و از ریش برای نرم شدن استفاده کنید. زاویه دار بودن چانه و پر کردن نیمه پایینی صورت.

 

blank

 

مدل مو برای صورت‌های مربعی

صورت مربعی که یکی از مردانه‌ترین شکل‌ها به حساب می‌آید، عموماً کاملاً متناسب و هماهنگ است، بنابراین شما می‌توانیدانتخاب‌های بیشتری داشته باشید..

مدل مربع از آن دسته مدل‌هایی است که به شما این اجاز را می‌دهد تا چهره خود را مردانه‌تر و با جذبه‌تر کنید.

blank

مدل مو برای صورت الماسی

مانند صورت قلبی شکل، صورت الماسی بسیار کمیاب و خاص است، به همین دلیل انتخاب مدل موی مناسب بسیار مهم است.

مدل مویی را انتخاب کنید که پهنای پیشانی و چانه را برجسته کندسعی کنید هرگز کنار مو‌های خود را سفید نکنید چرا که باعث بیرون افتاده گوش‌های شما شده و این نوع مدل‌ها اصلاً برای شما مناسب نیست.

blank

چگونه از مو‌های خود برای پنهان کردن عیوب استفاده کنیم؟

صورت هر انسانی با انسان دیگر متفاوت است و ویژگی‌های خاص خود را دارد، پس نمی‌توانیم بگوییم که فلان فرم صورت دچار عیب است.

پاراگراف‌های زیر فقط یک سری نکات برای مردانی است که می‌خواهند آن جنبه‌هایی از صورت را که معمولاً به‌عنوان عیوب دیده می‌شوند، مانند گوش‌های بیرون‌زده یا بینی بزرگ پنهان یا کمرنگ کنند.

اما فراموش نکنید که چهره شما منحصر به فرد و خاص است، چیزی که واقعاً مهم است این است که با ظاهر خود احساس راحتی کنید و مردی که در آینه می‌بینید از شما خوشش بیاید!

 

کوتاه کردن مو برای پنهان کردن گوش‌های بیرون‌زده

اگر گوش‌های بیرون‌زده دارید و دوست دارید بدون مراجعه به جراحی زیبایی آن‌ها را پنهان کنید، آرایشگر می‌تواند به کمک شما بیاید!

 

از کوتاه کردن بیش از اندازه دور موی خود خوداری کنید.

حتی یک ریش زیبا می‌تواند به مردانگی بیشتر صورت کمک کند و جلوه کودکی را که گوش‌های بیرون‌زده ایجاد می‌کنند به حداقل برساند.. (عکس گذاشته شود حداقل ۱تا)

 

کوتاه کردن مو برای پنهان کردن بینی بلند

برای بینی‌هایی که کمی بیش از حد بلند، کج یا پهن است، می‌توانید توصیه‌هایی را که برای صورت‌های مستطیلی ارائه کردیم، رعایت کنید.

بنابراین، از مدل‌های خیلی کوتاه، به خصوص در کناره‌ها اجتناب کنید، زیرا این برش‌ها باعث برجسته شدن بینی می‌شوند.

در عوض، طول‌های متوسط را ترجیح دهید که توجه را به سمت مو‌ها و از مرکز صورت دور کند.

blank

 

کوتاه کردن مو برای پنهان کردن خط رویش مو

حتی پیشانی بسیار بلند به دلیل عقب نشینی خط مو، چه اولیه و چه پیشرفته، می‌تواند برای یک مرد آزار دهنده باشد.

اگر می‌خواهید خط مویی را که خیلی بلند است یا شکل V برجسته‌ای دارد، پنهان کنید، تافت‌های بلند‌شانه‌شده به سمت جلو بهترین متحد شماست، درست مانند حاشیه در برش‌های زنانه.

 

سؤالات متداول

چگونه مدل موی مردانه را انتخاب کنیم؟

فرم صورت اولیت اصلی است. در مرحله دوم، مدلی را انتخاب کنید که نقاط قوت شما را افزایش دهد و عیوب شما را پنهان کند. فراموش نکنید که سبک زندگی خود را نیز در نظر بگیرید (نوع شغل، ورزش و سرگرمی‌های انجام شده، زمانی که می‌توانید به مدل مو اختصاص دهید) و مدل مویی را انتخاب کنید که مناسب آن باشد.

 

blank

 

کدام مدل موی مردانه را برای صورت مثلثی انتخاب کنیم؟

مدل مو‌های بلند کلاسیک و نامرتب با طول متوسط. به طور کلی، استایلی نرم و حجیم را ترجیح دهید و از مدل‌های خیلی کوتاه و مربعی که در کناره‌ها بسیار کوتاه هستند، که زاویه‌دار بودن صورت را برجسته‌تر می‌کند، کاملاً خودداری کنید.

 

چگونه صورت مردانه گرد را زیبا کنیم؟

در صورت‌های گردتر، مدل مو باید لبه‌ها و گوشه‌ها را ایجاد کند. بنابراین یک برش کوتاه در طرفین و بلند در بالا و یک ریش کاملاً مشخص و شکل را انتخاب کنید. کیف قدیمی (سبک پومپادور) به پشت‌شانه شده یک ترفند استثنایی برای دراز کردن صورت به سمت بالا است، مانند ریش بلند. اما به ریش توجه کنید: باید به درستی از آن مراقبت کرد و به آن فرم داد، زیرا با ریش‌های درشت و ژولیده دقیقاً نتیجه معکوس خواهید داشت.

در سالن زیبایی هادی نظری طراحی مدل موی داماد بر اساس چهره انجام خواهد شد جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.