رنگ مو مردانه

رنگ مو مردانه

رنگ مو مردانه

یکی از دغدغه‌های مهم برخی از آقایان، ظهور اولین تارهای سفید و خاکستری در بین موهایشان است که این امر را می‌توان یکی از سنتی‌ترین و قدیمی‌ترین علت تمایل آنها به رنگ کردن موهایشان بدانیم. اما خوشبختانه امروزه، ترندهای رنگ موی آقایان در این سال ها، بسیار از مفاهیم بیسیک صنعت زیبایی را تغییر داده‌ است. یکی از آنها، انقلاب دیدگاه‌ در زمینه رنگ کردن موهای آقایان است که در آرایشگاه مردانه رنگ مو انجام میدهند.

امروزه، مردان نیز همانند خانم ها لاین‌های اختصاصی خود را در صنعت مد و زیبایی دارند و اجرای مدل‌های متفاوت رنگ مو نیز میتواند یکی از برجسته‌ترین موضوعات پیش رو باشد.

در نتیجه تمام این تحولات، شاهد خودنمایی انواع ، مدل‌‌ها و تکنیک‌های رنگ مو در حوزه مد و فشن آقایان میباشیم. خدمات رنگ مو در بیشتر آرایشگاه‌های مردانه ارائه شده و آقایان می‌توانند به سادگی از آن بهره‌مند شوند.

رنگ دانه مو مردانه

بهترین رنگ مو‌ی آقایان را چگونه باید انتخاب کرد؟

انتخاب کردن رنگ موی صحیح و مناسب برای آقایان مهم‌ترین اصل در رنگ موهای مردانه است. تناسب رنگ انتخابی با فاکتورهایی همچون مدل مو، سن، استایل و … از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. با این تفاسیر انتخاب رنگ موی مناسب برای آقایان به عوامل بسیار متعدد و زیادی بستگی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اهل ریسک کردن و انتخاب گزینه‌های منحصر به فرد میباشید، دنیای زیبایی به شما خوش آمدگویی میکند. از انواع مدل‌های مختلف هایلایت و دکلره تا رنگ موهای فانتزی ، یخی و آبی، همه چیز در اختیار شماست. تنها کافی است درباره استایل شخصی خود و همچنین انتظارات خود از رنگ مو، با کارشناس ها و  متخصصین رنگ مو در آرایشگاه مشورت کنید.

بلندی و مدل موها

این امر بیشتر برای افرادی میباشد که قصد دارند از هایلایت و همچنین تکنیک‌های خاص رنگ مو بهره بگیرند. اما اگر موهای کوتاهی دارید و قصد دارید به سراغ ترند رنگ‌های یخی و رنگ هایی همچون رنگ خاکستری بروید، مش سوزنی و یا کلاهی ، انتخابی کم نظیر برای شما به شمار می آید. اما اگر موهایتان نسبتا بلند میباشد، می‌توانید به هایلایت‌های فویلی و تکنیک بالیاژها نیز فکر کنید.

blank

تاثیر سن و سال و استایل

حقیقت این است که استایلمان با زیاد شدن سن و ورود به برهه‌های مختلف زندگی دستخوش تغییرات بی‌شماری می‌گردد. در این بین، رنگ مو تاثیر بسیار زیادی روی حالت چهره شما دارد پس رنگ موی مناسب، می‌تواند چهره شما را جوان‌تر یا پیرتر از حالت عادی نشان بدهد.

حتی رنگ مو می‌تواند تناژ پوستی‌ شما را نیز تحت تاثیر قرار بدهد و باعث تیره‌تر یا روشن‌تر به نظر رسیدن پوست شما شود. با این اوصاف، توصیه می‌کنیم انتظارات خود را از رنگ مو ، استایل و نیازهایتان هماهنگ نمایید.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید جوانتر از حالت عادی به نظر بیایید، بهتر است روی تناژ رنگ‌های طبیعی و تیره حساب ویژه ای باز کنید. این رنگ‌ها پوست صورتتان را روشن‌تر از حالت فعلی نشان می‌دهند و باعث می‌شود که شما کم سن و سال‌تر از حالت عادی به نظر برسید. اما اگر شما به دنبال تغییری بزرگ و شگفت انگیز می‌گردید، بهتر است که رنگ‌های روشن و همچنین هایلایت‌های جذاب را روی موهای خود امتحان کنید.

انواع رنگ مو مردانه

همان‌گونه که در بخش قبلی اشاره کردیم، معمولا آقایان به طیف‌های خاصی از رنگ‌ها، تمایل بسیار زیادی از خود نشان می‌دهند. معمولا سری رنگ‌های خاکستری، قهوه‌ای و مشکی جزو محبوب‌ترین و دوست داشتنی ترین رنگ‌های جامعه مردان و پسران میباشد. با تغییراتی که امروزه در دنیای مد به وجود آمده و استفاده برخی افراد مختلف از رنگ‌های خاصی همچون رنگ‌های طلایی، استخوانی و نیز انواع هایلایت جایگاه اختصاصی خود را در انواع رنگ مو به‌خوبی پیدا کرد. در ادامه مقاله انواع رنگ مو مردانه را در دوست داشتنی ترین طیف‌های موجود، بررسی خواهیم کرد.

رنگ مو خاکستری مردانه

رنگ مو جو گندمی و خاکستری، شاید یکی از رنگ‌های محبوب و شیکترین رنگ مو برای اغلب مردان میانسال و حتی جوان به شمار بیاید. رنگ مو خاکستری مردانه با تغییرات رنگی ملایم در موهای سفید، باعث به وجود آمدن شکل یک‌دست‌تری در موها میشود. اغلب افراد مشهور زیادی مانند جورج کلونی، نقش بسیار پررنگی در افزایش محبوبیت رنگ موی خاکستری مردانه ایفا می‌کنند. البته به این نکته دقت کنید که اگر موهای فعلی شما کاملا مشکی میباشد، باید پروسه ی بسیار طولانی را برای تغییر رنگ موهایتان بگذرانید. رنگ مو خاکستری مردانه مثل بلوند کردن مو، به روشن‌کردن کامل موهای تیره شما نیاز دارد.

blank

رنگ مو قهوه‌ای مردانه

رنگ مو قهوه‌ای یکی از محبوب‌ترین رنگ موها در انواع رنگ مو مردانه به شمار می آید. مردان جوان و مسن بسیار زیادی وجود دارند که برای پوشاندن موهای سفیدشان، دوست دارند که از این طیف رنگ‌ها استفاده می‌کنند. این رنگ مو قهوه‌ای مردانه در انواع شکل‌ها ار جمله کرم، شامپو و رنگ معمولی در بازار موجودند که می‌توانید با توجه به نیاز خود و ترجیحاتتان، یکی از آن‌ها را برگزینید.

استفاده کردن از رنگ‌های خاص، علاوه بر افراد مشهور سراسر دنیا، در بین مردم عادی نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از این طیف رنگ‌ها، رنگ مو طلایی مردانه میباشد. مردان جوان خیلی زیادی به تغییر دادن رنگ موهای طبیعی خود به رنگ های طلایی و بلوند، علاقه زیادی نشان می‌دهند. رنگ مو طلایی طیف بسیار گسترده‌ و وسیعی از رنگ‌های دودی تیره تا بلوند پلاتینیوم را در بر می‌گیرد. استفاده از رنگ های این چنینی ، گزینه‌های بسیار متفاوتی را در اختیار مردان قرار داده است. رنگ‌کردن برخی از قسمت  موها، رنگ‌کردن قسمت میانی مو و یا قسمت انتهایی موها، رنگ کردن یکی از طرفین موهای سر، همه بخشی از گزینه‌های شما عزیزان برای استفاده از انواع مختلف رنگ مو مردانه در طیف های بلوند و طلایی است.

رنگ مو استخوانی مردانه

رنگ مو استخوانی مردانه یکی از طیف‌های بلوند به شمار می آید. با توجه به جذابیت و نیز محبوبیت این رنگ، باید کمی بیشتر در رابطه با این رنگ صحبت کنیم. انتخاب این رنگ وهمچنین تعیین طیف رنگی آن، به عوامل متعددی از جمله رنگ و تناژ پوست شما ارتباط مستقیم دارد. برای تعیین کردن و شناخت تناژ پوست خود، رگ‌های دستتان را بررسی کنید. داشتن رگ‌هایی با تناژ آبی یا بنفش، به این معنا میباشد که پوست شما در دسته رنگ‌های سرد است.رگ‌های سبز ، به‌معنای تناژ گرم پوست شما خواهد بود.

پس از اینکه تعیین شد تناژ رنگ پوستتان، می‌توانید با جست‌وجو کردن بیشتر، یک رنگ مو استخوانی مردانه مناسب با پوستتان انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های مناسب با تناژ پوست، نتیجه بهتری در اختیار شما قرار میدهد. بنابراین حتما این موضوع را در نظر بگیرید و با کمک آن، رنگ مناسب خود را انتخاب کنید. هر چند در اینجا باید اشاره کنیم که اگر موهای شما تیره است، برای به‌دست آوردن رنگ استخوانی، به دکلره کامل مو احتیاج دارید. بنابراین پیش از انتخاب کردن این رنگ، این موضوع را نیز مد نظر قرار بدهید.

هایلایت مو مردانه

احتمالا در نگاه اول تصور میکنید هایلایت کردن مو مردانه با محبوبیت بسیار کمتری روبه‌رو باشد اما با این وجود باید بگوییم کاملا برخلاف این دیدگاه، هایلایت‌ها یکی از محبوب‌ترین و دوست داشتنی ترین انواع رنگ مو مردانه به شمار می آید. هایلایت مو به تکنیک رنگی است که با کمک آن، طیف‌های مختلفی را از یک رنگ، بر روی موهای شخص اجرا می‌شود. با اینکه در موهای تیره‌ و یا مشکی، موها همه یک‌دست هستند، اما با دقت بیشتر می‌توانید خلاف این حالت ها را در رنگ‌های روشن ببینید.

اغلب افراد دارای موهای خیلی روشن، دارای چند طیف مختلف رنگی در بین موهای خود هستند. برای ایجاد کردن انواع رنگ موی روشن مردانه و طبیعی، استفاده کردن از هایلایت مو مردانه جزو یک روش بسیار مناسب و کارآمد است. البته انجام دادن  این کار در خانه امکان‌پذیر نمیباشد و در صورت تمایل، بهتر است که به سالن‌های تخصصی رنگ مو مراجعه کنید.

blank

رنگ‌کردن موی مردانه

در انواع و اقسام محصولات رنگ مو مانند همه محصولات بهداشتی و زیبایی، بیشتر تمرکز اصلی کمپانی‌ها بر علایق و نیازهای زنان میبیاشد. با این وجود، در اکثر فروشگاه‌ها، یک قفسه هر چند کوچکی از محصولات مردانه می‌بینیم و باید بگوییم خوشبختانه این موضوع در حال افزایش پیدا کردن است. اما متاسفانه در بخش‌های سنتی برخی جوامع تاکید بر تفاوت‌ها و تضاد های بسیار زیاد مرد و زن  به‌شکل واضحی وجود دارد، اما پسران و مردان بسیار زیادی در حال حاضر از این کلیشه‌ها گذر کرده و مانند سایرین، برای بهداشت، ظاهر ویا استایل خود وقت و هزینه ای را صرف می‌کنند.

انواع رنگ موهای مردانه عمدتا محصولاتی هستند که به‌صورت کاملا اختصاصی برای مردان طراحی و نیز تولید شده‌اند. عملکرد رنگ موها به در کل به سه دسته اصلی دائم، نیمه-دائم و نیز موقت تقسیم می‌شود. در دائم، کوتیکول مو برای همیشه تغییر کرده و نیز ساختار آن کاملا عوض می‌شود.در رنگ‌های نیمه‌-دائم، کوتیکول مو تغییر نمی کند و تنها موجب یکسان‌سازی موهای سفید و یا سیاه می‌شوند که اکثر اوقات رنگ های مو مردانه در این دسته قرار می‌گیرند. رنگ‌های موقت ، به انواع رنگ‌های اسپری ، گچی و یا تیوپی گفته می‌شود که تنها برای چند ساعت کارایی دارند و هنگامی که فرد به حمام برود به سرعت تغییر رنگ میدهد.

نشستن مو قبل از رنگ کردن

قبل از رنگ کردن مو بهتر است که مو را نشویید به خصوص اگر قصد انجام دکلره را دارید .به این جهت نباید موها شسته شود که چربی سر از بین نرود تا کمتر به ریشه مو آسیب برسد و آسیب ناشی از دکلره و رنگ مو به حداقل برسد.

دلیل انجام رنگ کردن موهایتان چیست؟

در اولین قدم برای رنگ کردن موهایتان بهتر است که از خودتان بپرسید که چرا قصد رنگ کردن موهایتان را دارید؟ دلیل اصلی و هدفتان از رنگ کردن موها، مهم‌ترین و اصلی ترین نقش را در انتخاب کردن رنگ موی مناسب ایفا می‌کند.

برای مثال، اگر تنها دوست دارید سفیدی موهایتان را بپوشانید، بهتر است تناژ رنگ‌های طبیعی را انتخاب کنید.اما در صورتی که دوست دارید در بین موهایتان لایت‌های جذاب و مردانه‌ای داشته باشید بهترین انتخاب ، انتخاب طیف رنگی است که 2 تا 3 درجه روشن‌تر از موهای طبیعی شما باشند که این کارها بهترین پیشنهادها محسوب می‌شوند.

پس از اینکه به فاکتورهای ذکر شده توانستید توجه کنید و رنگ موی مورد نظرتان را بیابید، وقت انتخاب نوع رنگ مو فرا رسیده است. رنگ‌های مردانه معمولا به صورت کیت، فوم و یا کرم‌های آماده عرضه می‌شوند.

در اینجا است که اهمیت انتخاب مدل و نیز برند رنگ در زمینه رنگ مو آقایان به چشم می‌خورد. به همین دلیل، بهتر است که با انواع رنگ موهای مردانه و نیز ویژگی‌های اختصاصی هرکدام از آن ها آشنا شوید:

رنگ موهای کیت دار

بیشتر کیت‌های رنگ مو به گونه‌ای طراحی و دیزاین شده‌اند که سفیدی موها را به طور کامل بپوشانند البته این مورد به اینکه چه شماره ای از رنگ مو را انتخاب کرده باشید نیز بستگی دارد.معمولا قدرت رنگ پذیری موهای سفید خیلی کمتر از موهای عادی میباشد. به همین خاطر، به راحتی رنگ نمی‌گیرند یا در مدت زمان کمی رنگ خود را از دست می‌دهند.

اما معمولا کیت‌های رنگ مو، حاوی مواد شیمیایی هستند که موهای سفید را آماده  و محیا برای پذیرش رنگدانه می‌کنند. در صورت انتخاب کردن کیت رنگ مو، دیگر لازم نیست نگران سفیدی موهای خود باشید.

 مزایا و معایب کیت رنگ مو

  1. کار کاردن با آن بسیار ساده است و همه افراد می‌توانند به راحتی آن را در خانه استفاده کنند. برای این کار فقط کافی است مطابق دستورالعمل بروشور عمل رنگ مو را انجام دهید.
  2. بسیار سریع عمل کرده و در کمترین زمان رنگ مو را تغییر می‌دهند.
  3. کیت‌ها در برابر مزایای بسیار زیادی که دارند ، کاتالوگ بسیار محدودی دارند و تنوع این کیت‌ها بسیار پایین است و  آنها در طیف رنگ‌های تیره ، طبیعی و بلوند دسته بندی می‌شوند.

blank

رنگ موهای تدریجی

مدل کرمی یا تدریجی یکی دیگر از انواع رنگ مو به شمار می آید. این نوع از رنگ مو، حاوی یون‌های نقره ای است که در اثر قرارگیری در معرض آفتاب، موجب تغییر رنگ موها می‌شود.

بعد از استفاده کردن از این رنگ مو، هر چقدر که بیشتر در معرض آفتاب قرار بگیرید، شدت رنگ زیاد میشود و موهایتان تیره تر می‌شود و هربار که این کرم را به موهایتان بزنید ، موهایتان رنگ تیره‌ ای به خود می‌گیرند. نتیجه استفاده کردن از رنگ موهای تدریجی، ایجاد ظاهر طبیعی و جذاب برای موهای شما است.

طرز استفاده رنگ موی تدریجی بسیار کار آسانی است.تنها کافی است مقداری از آن را مثل ژل مو، روی تار موهایتان مالیده و منتظر بمانید.

1.پس از مصرف کردن رنگ موی تدریجی هیچ احتیاجی به شستشوی دوباره موهایتان ندارید.

2.این نوع رنگ انتخاب خوبی برای رنگ کردن سریع موی آقایان محسوب می‌شود.

3.آنها تاثیر موقتی داشته و بعد از چندبار شستشو کاملا از بین می‌روند.

شامپو رنگ

شامپو رنگ‌ یکی از پرفروش‌ترین ، معروف‌ترین اما مضر ترین انواع رنگ موی آقایان به شمار می‌آید. شامپو رنگ، تنوع بسیار بالایی دارد و انواع نیازهای مختلف را پوشش می‌دهد. از پوشاندن سفیدی مو گرفته تا رنگساژهای فانتزی، شامپو رنگ انتخابی همه کاره برای شما به شمار می آید.

برای بهره‌مندی از مزایای شامپو رنگ تنها کافی است که مدل مناسبی از این محصول را انتخاب کنید.

استفاده کردن از شامپو رنگ ، کار بسیار راحتی است. آن را مانند شامپو، روی موهایتان مالیده و چند دقیقه ماساژ دهید تا تمامی قسمت‌های مو را پوشش بدهد. خوبی و مزایای شامپو رنگ این است که در مدت زمان بسیار کمی، موهایتان را رنگ می‌کند.

انتخاب برند مناسب برای رنگ مو آقایان

بعد از اینکه رنگ موی مورد نظر و نوع آن را انتخاب کردید بهتر است به سراغ انتخاب برند مناسب بروید. رنگ موها ترکیبات شیمیایی قدرتمندی دارند که می‌توانند باعث آسیب به موهایتان شوند. به همین خاطر انتخاب برند مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.معمولا برندهای معروف، فرمولاسیون‌های ایمنی دارند و تولید محصولاتشان تحت نظارت نهادهای بهداشتی و بین المللی میباشد و می‌توانید از ایمن بودن آنها اطمینان کامل حاصل نمایید.همچنین شما میتوانید برای رنگ مو و فید مو و تمامی خدمات موهای مردانه  به ارایشگاه مردانه در بلوار فردوس مراجعه کنید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.