آموزش فر کردن مو انواع پوش

فرکردن مو

شاید خیلی از آقایان دوست داشته باشند که مو‌های خود را فر کنند و ندانند که باید از کجا شروع کنند! برای فر کردن مو‌ها اول مو‌های خود را با یک اسپری که محافظ حرارت باشد مرطوب کنید و بعد از آن مو‌های خود را به چندین بخش مختلف تقسیم کرده و پس از فر کردن با اسپری فیکس، تافت یا ژل مو‌های خود را کاملاً فیکس کنید.

blank

چگونه مو‌های خود را فر کنیم؟

برای فر کردن مو ابتدا مو‌های خود را شسته و سپس خشک کنید. برای اینکه مو‌های شما از آسیب اتوی فر در‌امان بماند بهتر است که از اسپری محافظ حرارت به مو‌های خود بزنید. سپس مو‌ها را با استفاده از گیره و یا کش به چندین قسمت مختلف تقسیم کنید تا به راحتی بتوانید مو‌های خود را بدون اینکه مانع از انجام دادن کار شما بشود به دور دستگاه بپیچید. سپس دستگاه فر موی متناسب با مو‌های خود را انتخاب کرده و تکه‌هایی که از قبل به قسمت‌های نازک تقسیم کرده‌اید را بردارید و به دور میله آهنی بپیچید.
قبل از انجام این کار مطمئن شوید که اتوی فر مو به اندازه کافی گرم شده باشد و به این امر مهم توجه کنید که مو‌های نازک به دمای کمتر و مو‌های ضخیم به دمای بالاتری نیاز دارد پس مراقب باشید تا مو‌هایتان را نسوزانید!
برای فر کردن هر قسمت از مو‌های خود میله را چند ثانیه نگه دارید سپس آن را از مو‌های خود جدا کنید این مرحله را برای هر قسمت از مبل تکرار کرده تا کل مو‌های شما فر شود و پس از اینکه فر‌ها به طور کامل خنک شد، برای زیباتر به نظر رسیدن فر‌های مو‌هایتان با کمک انگشتان و یا‌شانه دندان پهن فر‌ها را از هم باز کنید تا ظاهر بسیار زیباتر و طبیعی‌تری به خود بگیرد و پس از آن با تافت و یا چسب مو فر‌ها را فیکس کنید.
برای هر شخصی تغییر و تحول در چهره بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد هنگامی که از مدل موی خود خسته شده‌اید و قصد رفتن به تولد و یا مهمانی را دارید و در مجالس دمانی می‌خواهید شرکت کنید بهترین انتخاب برای مدل مو مدل موی فر است مطمئن باشید که اطرافیان مدل موی شما بسیار خوششان می‌آید در ادامه قصد داریم تا شما را با انواع روش‌های فر کردن مو آشنا کنیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

انواع فر مو مردانه

معمولاً افرادی که دارای موی فر هستند عاشق این هستند که مو‌های لخت و یا صاف داشته باشند و از طرفی آن دسته از افراد که دارای مو‌های صاف هستند می‌خواهند مو‌های فر را تجربه کنند پس فر کردن مو‌ها برای افراد دارای موی صاف تجربه جدید به شمار می‌آید که می‌توانند به دو روش فر دائم و یا فر موقت این کار را انجام بدهند.

فر مو دائم:

روش فر موی دائم به این صورت است که برای فر کردن مو ابتدا تمامی قسمت‌های مو را با یک بیگودی که مخصوص فر است می‌پیچند و به مو در چندین مرحله مختلف مواد فر می‌زنند تا حالت دلخواه را پیدا کند. فر مو دائم در مدل‌های سیم تلفنی، موج‌دار، فر ریز و فر درشت دسته‌بندی می‌شود که می‌توانید با توجه به سلیقه خود هرکدام را انتخاب کنید.
در انتها این نکته را به یاد و خاطر خود داشته باشید که باید با مو‌های فر با ملایمت و نرمی رفتار کنید چون این مو به انواع محصولات تقویت‌کننده، شامپو مناسب موی فر و‌شانه مخصوص نیاز دارد.
علاوه بر نکات بالا پس از استحمام نیز به مراقبت خاص خود نیاز دارد چون برای خشک کردن آن نباید از گرمای شدید سشوار استفاده کرد و برای‌شانه کردن هم باید نهایت دقت را به کار ببرید.

آموزش فر مو آقایان
با توجه به اینکه جنس و کیفیت مو‌های آقایان با خانم‌ها کاملاً تفاوت دارد پس برای فر کردن مو‌های آقایان به شیوه دیگری رفتار کرد چون تکنیک‌ها کاملاً متفاوتند!
در ادامه به شما سروران گرامی روش‌های کاربردی و آسان فر کردن را کاملاً می‌آموزیم
که می‌توانید بعد از خواندن مطالب ان را به طور کامل بیاموزید.

فر مو با کش

شما می‌توانید بدون استفاده از هیچ گونه لوازم برقی حرارتی مو‌های خود را بدون کمترین آسیب و در منزل فر کنید. برای انجام این کار به روش زیر عمل کنید:

  •  به تمامی مو‌های خود آب اسپری کنید.
  •  تمام مو‌ها را به قسمت‌های مختلفی تقسیم کنید
  •  هر قسمت را به شکل موجدار به دور خودش بپیچید
  • انتهای هر بخش را با کش محکم ببندید
  •  پس از گذشت ۲۰ ساعت فر موی شما آماده است!

برای اینکه وقتتان تلف نشود بهتر است که شب موقع خواب این کار را انجام دهید و تا صبح که بیدار بشوید مو‌های زیبایی داشته باشید. فقط در انتهای کار فروموش نکنید که پس از باز کردن کش‌ها برای ثابت ماندن مو‌هایتان از تافت و اگر می‌خواهید مو‌ها سفت‌تر باشد از چسب مو استفاده کنید.

فر مو

فر مو با بابلیس

یکی از روش‌های بسیار رایج برای فر موی آقایان استفاده از بابلیس است که برای انجام آن می‌بایست از روش‌های زیر استفاده کنید:
در ابتدا موهارا‌شانه کرده و با گیره تمام مو را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید
بابلیس را روشن کنید تا کاملاً داغ شود البته مراقب دما باشید که مو‌ها دچار سوختگی نشود!
آن بخش از مو‌ها را که تقسیم کردید جدا، جدا گرفته و به دور بابلیس بپیچید دقت کنید که تمام ساقه انتهایی مو به دور آن پیچیده باشد تا فر ظاهر جذابی به خود بگیرد
بعد از پنج تا هفت ثانیه مو هارا به آرامی ر‌ها کنید (توصیه می‌کنیم بیشتر از این مو‌ها را نگه ندارید به خصوص اگر مو‌های نازکی دارید)
و در انتها بعد از اینکه یقین پیدا کردید که مو‌ها کاملاً فرم دلخواه را گرفته با اسپری تافت مو‌ها را ثابت نگه دارید.

فر کردن مو با دیفیوزر و یا ژل حالت دهنده

مو‌های متوسط و یا معمولی دارید‌ از ارایشگر خود می‌توانید درخواست کنید تا با استفاده از وسیله‌ای که به سر سشوار می‌زنند که نام آن دیفیوزر است مو‌های شما را فر کند برای استفاده از دیفیوزر باید به روش زیر عمل کنید:
ابتدا مو‌های خود را به وسیله اسپری نمدار بکنید.
بعد از آن از اسپری مخصوص برای محافظت در برابر گرمای سشوار بر روی مو‌های خود استفاده کنید
سپس بخش‌هایی از مو را که قصد دارید آن را فر کنید به شکل موج‌دار به دور دیفیوزر پیچیده تا فرم دلخواه را
به دست‌آورید
حتماً دقت کنید که دیفیوزر به خوبی به سر سشوار اتصال پیدا کرده باشد تا مو‌هایتان به خوبی فر شود

فر مو با دستمال کاغذی

شاید برای شما کمی عجیب باشد اما یکی از روش‌های کم هزینه و مؤثر برای فر کردن موی کوتاه آقایان استفاده کردن از دستمال کاغذی می‌باشد این روش یکی از روش‌های فر کردن مو بدون حرارت سشوار به شمار می‌آید. برای فر کردن موی کوتاه خود به این روش کافی است که به شکل زیر عمل کنید:
مانند روش‌های قبلی ابتدا مو‌های خود را کمی مرطوب کرده سپس مو‌ها را به بخش‌های کوچک تقسیم‌بندی کنید و هر بخش از مو‌ها را به دور دستمال کاغذی قرار دهید. دقت کنید که انتهای مو به طور کامل به دور دستمال کاغذی پیچیده شده باشد تا ل لوله‌ای به خود بگیرد.
چیزی بین ۷ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و پس از آن مو‌های خود را باز کنید. در نهایت برای دیدن نتیجه بهتر می‌توانید به مو‌های خود تافت بزنید تا به شکل موج‌دار زیبایی ثابت بماند.

فر کردن مو با سشوار

برای فر کردن مو با سشوار که یکی از روش‌های رایج و پرطرفدار در جامعه امروز است تنها کافی است که یک برس گرد فلزی بزرگ را برداشته و مو‌ها را با آن کاملاً صاف کنید پس از آن که مو‌ها کاملاً صاف شد برس دلخواه خود را برداشته و با کمک سشوار داغ مو‌هایی کهاز قبل به عرض ۳ سانتی‌متر جدا کردید را درون آن پیچیده و سشوار را از زیر به مو‌ها حرارت دهید و برس را همزمان با آن بپیچید بعد از حالت دادن مو‌ها مو را با گیره فیکس کنید حالت خود را حفظ کند بعد از اینکه مو سرد شد گیره‌ها را از مو جدا کرده و با کمک تافت مو‌ها را ثابت نگه دارید.

فر مو با بیگودی

یکی از سریع‌ترین روش‌های فر کردن مو استفاده کردن از بیگودی می‌باشد که شما می‌توانید با توجه به اندازه مو‌ها بیگودی بزرگ کوچک و یا متوسط را انتخاب کنید برای فر مو با بیگودی تنها کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید:
مانند روش‌های پیش ابتدا مو‌ها را مرطوب کرده سپس مو‌ها را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید سپس مو‌ها را از جلو سر به دور بیگودی پیچیده و برای بهتر حالت گرفتن می‌توانید از ژل قبل از پیچیدن استفاده کنید. بعد از اینکه مو‌ها را به دور بیگودی پیچیدید می‌توانید از حرارت داغ سشوار برای عت بخشیدن به کار خود استفاده کنید در انتهای کار بیگودی‌ها را از مو خارج کرده و با استفاده از مقداری ژل مو‌ها را فیکس کنید.

فر شدن مو

فر مو با مداد

شاید تعجب کنید اما شما می‌توانید با استفاده از یک مداد مو‌های خود را به روش آسان و خلاقانه‌ای فر کنید ادامه مطلب در مورد نحوه فر کردن مو به این روش توضیح می‌دهیم:
در ابتدای کار اگر مو‌هایتان تمیز نیست ابتدا مو‌ها را شسته سپس خشک کنید و با استفاده از یک اسپری محافظ حرارتی مو‌های خود را اسپری کنید تا در برابر حرارت محافظت شود
بعد از این کار مو‌های خود را قسمت‌های نازک و کوچکی تقسیم کرده و مو‌ها را به دور مداد پیچیده و از نوک مو به سمت ریشه مو آن را محکم به دور مداد بپیچید به این نکته دقت کنید که مو‌هایتان کاملاً سفت پیچیده شود تا باز نشود بعد از این کار از سنجاق و یا گیره موی کوچکی برای محکم کردن مو‌هایتان استفاده کنید تا مطمئن شوید که مو‌ها به خوبی می‌شود
این روند را تکرار کنید تا جایی که دیگر مویی باقی نمانده باشد
بعد از آن از یک سشوار با حرارت متوسط استفاده کنید و آن را بر روی فر‌ها نگه دارید تا به خوبی حرارت ببیند. برای این کار می‌توانید از اتو مو با دمای مناسب کمک بگیرید. برای انجام این کار با اتو مو باید اتو مو را بر روی فر نگه داشته سپس بعد از چند ثانیه آن را کنار بگذارید تا مو‌ها کاملاً خنک شود بعد از اینکه مو‌ها کاملاً خنک شد و مو‌ها شکل و ظاهر خود را پیدا کرد با انگشتتان فر‌های مو را از هم باز کنید و با استفاده از اسپری مو فرم مو‌ها را فیکس نگه دارید توجه کنید که فر کردن مو با مداد نیاز به تمرین بسیار زیاد دارد.

اموزش فر کردن مو
سخن پایانی
امیدوارم در این مقاله توانسته باشیم ش‌های فر کردن مو را به خوبی برای شما عزیزان توضیح داده باشیم‌امیدواریم با استفاده از متن بالا که ش‌های متنوع فر کردن است به خوبی استفاده کنید و مو‌هایتان را به زیبایی هرچه تمام‌تر و به راحتی در منزل فر کنید اگر شما هم تجربه‌ای از فر کردن مو‌هایتان در منزل می‌شوید ممنون می‌شوم که در قالب کامنت آن را برای ما به اشتراک بگذارید.
در ضمن اگر شما داماد هستید و در شرف مراسم خود قرار دارید، می‌توانید به راحتی با ارایشگاه مردانه در بلوار فردوس (سالن هادی نظری) تماس حاصل نمائید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.